søndag den 1. december 2013

Køkken-skriver

Det ville på alle måder være løgn og latin, hvis jeg foregav at have nogen som helst talenter, når de kommer til de udfoldelser, der gør sig ved komfuret. Den eneste måde jeg er kreativ i køkkenet er, når jeg skal finde lette løsninger og finde det sted, hvor gærdet er lavest. Og så alligevel - jeg elsker at slå store brød op, at lave mad til store fester, planlægge, koordinere og udføre - men den der daglige køkken-gerning, den tænder intet lys for mig - og jeg forsøger gerne at tørre den af på andre.



Alligevel har jeg brugt et par timer i køkkenet i dag med at frembringe små lækkerier til julegaver. Salte mandler og vanillesirop. Mandlerne sidder lige i skabet - og skal lukkes hurtigst muligt, hvis de ikke skal fortæres. Siroppen er jeg mere ulden overfor. Det tog en halv eftermiddag, inden den blev tyk - og så blev den selvfølgelig lige pludselig og ved et øjebliks uopmærksomhed alt alt for tyk. Stadset klistrer nu til alt - og jeg går lidt rundt om det.

Køkken-skriver bliver jeg nok aldrig - men lidt har også ret - og kreativitet i køkkenet kan vel være mange ting - også de lette løsninger :-)

6 kommentarer:

  1. Ih - sådan nogle mandler er da vist vanedannende ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg nok :-) de er svære at holde fingrene fra :-)

      Slet
  2. Salte mandler er yndlings. Jeg har lavet en portion til kalendergave, og der blev heldigvis lidt til mig selv også. Mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad vide om man egentlig kan lave for STORE portioner af salte mandler ? Det er aldrig sket her - kun for små :-)

      Slet
  3. Men Sirup skal jo klistre....eller hwa!!
    Den skal bare på flaske og etiket på. Af sted :)

    SvarSlet
  4. Tja - det endte med at størkne og blive stift.... så det er vist en ommer - men det smagte super-lækkert så længe det var flydende :-)

    SvarSlet