søndag den 22. december 2013

Strikke-udfordret

Den stille start på ferien er skudt igang med en gang strik. Strik af den slags, der kræver ens fulde koncentration - plads i sofaen til at sprede mønsteret ud, ro i sindet, tungen lige i munden og en god portion tålmodighed.

Mønsteret er på sølle 18 sider, og der er ikke mindre end 8 helsides diagrammer. Trøjen strikkes på kryds og tværs og med et hav af delmønstre, opsamling af masker og sidespring. Det er sjovt og udfordrende. Jeg glæder mig til at knækken koderne, efterhånden som de kommer til mig - og jeg glæder mig til at trække i den færdige jakke.

Det er Louise Harden design, når det er allerbedst. Hun laver super-flotte ting, og jeg er meget begejstret for mange af hendes modeller. Trøjen her prøvede jeg på Fanø - og den har forfulgt mig lige siden. Hun har ingen web-shop - men yder en super-service pr. telefon. Der er en enkelt mere af af hendes modeller, som jeg drømmer om ligger under juletræet :-)

13 kommentarer:

  1. Den er så flot, Mie.
    Glæder mig til at følge den.

    Gid jul,Yt

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Kære Yt
      Tusind tak - og også masser af god jul til dig :-)

      Slet
  3. Hold nu op, hvor er den lækker. Den hopper lige ind i min liste over fremtidige projekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er den ikke lækker ? Kan godt forstå den kom på din liste :-) Glæder mig til at vise den frem, når den er færdig :-)

      Slet
  4. Jeg er imponeret over at du tør strikke en trøje med så langt et mønster. Den ser fin ud så jeg kan godt forstå du er faldet for modellen

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så flot - og jeg kan godt lide udfordringen - det er sådan et ego-strikketøj, man skal sidde med helt selv og med ro i ørerne.... ikke et strikketøj der passer til de dage, hvor jeg har 3 piger i sofaen :-)

      Slet
  5. Jeg æælsker snoninger, odellen er rigtig fin

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bliver så lækker med sine mange snoninger og blade - glæder mig til at vise flere af dens fine detaljer :-)

      Slet
  6. Nøj, hvor er den flot. Hvordan holder du styr på mønsteret?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo så yet to be seen - sætter mig i hjørnet og smider pigerne ned på gulvet og har så mønsteret i en cirkel omkring mig, tror jeg :-)

      Slet
  7. Den er SÅ flot, jeg har set den i virkeligheden og prøvet, kan godt forstå du er faldet for den smukke trøje. Louise Harden laver virkelig flotte anderledes ting, jeg er så heldig at bo i nærheden så jeg nyder godt af hendes hyggelige butik og strikkecafe .
    Rigtig god jul og strikkelyst til dig :-)

    SvarSlet
  8. Hun laver virkelig nogle rigtig flotte ting - med den der kant af anderledes. Du er heldig at bo i nærheden :-) hils når du kommer forbi :-) Også god jul til dig Pernille :-)

    SvarSlet