torsdag den 12. december 2013

På bagkant

Jeg er stakåndet, forpustet og halser i den grad efter dagene - selv kalenderlyset afslører, at jeg lige nu kører på bagkant - på bagkant af december, på bagkant af opgaverne, arbejdet, juleindkøb - og mest af alt på bagkant af hyggen.

Jeg er snappish, fraværende og ikke-tilstede, fordi jeg hele tiden tænker fremad - og forsøger at skabe overblik og overskud til de opgaver, der synes helt umulige at presse ind i kalenderen med mindre jeg sover markant mindre og får et par ekstra dage forærende.

Stikket skal trækkes - og det skal det lige om snart - jeg skal bare liiiiige først...... Weekenden byder forhåbentlig på lidt tid til at få bund i bunker - og styr på julen, det sidste ryk på arbejde - OG  først og fremmest skal vi have fundet hyggen frem - have trillet en pebernød og en marcipankugle.

Jeg glæder mig, og jeg trænger

4 kommentarer:

  1. kære Mie
    jeg håber så meget at du passer på dig selv
    og får pustet lidt ud og hygge ind i weekenden ...

    SvarSlet
  2. Jeg kender det desværre alt for godt - håber virkelig, du får hygget igennem i weekenden

    SvarSlet
  3. Pas nu godt på dig selv, få spist, sovet og hygget i weekenden. Glæd dig over alle de ting du faktisk formår og gem nogle juleopgaver til du snart går på juleferie. Masser af julekram

    SvarSlet
  4. Jeg kender det, jeg kender det...

    SvarSlet