torsdag den 12. december 2013

På bagkant

Jeg er stakåndet, forpustet og halser i den grad efter dagene - selv kalenderlyset afslører, at jeg lige nu kører på bagkant - på bagkant af december, på bagkant af opgaverne, arbejdet, juleindkøb - og mest af alt på bagkant af hyggen.

Jeg er snappish, fraværende og ikke-tilstede, fordi jeg hele tiden tænker fremad - og forsøger at skabe overblik og overskud til de opgaver, der synes helt umulige at presse ind i kalenderen med mindre jeg sover markant mindre og får et par ekstra dage forærende.

Stikket skal trækkes - og det skal det lige om snart - jeg skal bare liiiiige først...... Weekenden byder forhåbentlig på lidt tid til at få bund i bunker - og styr på julen, det sidste ryk på arbejde - OG  først og fremmest skal vi have fundet hyggen frem - have trillet en pebernød og en marcipankugle.

Jeg glæder mig, og jeg trænger

4 kommentarer:

  1. kære Mie
    jeg håber så meget at du passer på dig selv
    og får pustet lidt ud og hygge ind i weekenden ...

    SvarSlet
  2. Jeg kender det desværre alt for godt - håber virkelig, du får hygget igennem i weekenden

    SvarSlet
  3. Pas nu godt på dig selv, få spist, sovet og hygget i weekenden. Glæd dig over alle de ting du faktisk formår og gem nogle juleopgaver til du snart går på juleferie. Masser af julekram

    SvarSlet