søndag den 3. november 2013

Idé-mylder og færdigheder

Jeg vågnede tidligt på den der tegneserie-måde, hvor man spærrer øjnene op og sætter sig op med et ryk. En idé var kommet til mig, ligesom jeg var ved at vågne - og den slags ideer har det med at smutte, hvis man ikke meget aktivt griber fat i dem.

Det var en sy-idé og måske et symptom på, hvor ramt jeg er af det her symaskine-ræs - at det første jeg tænker på, FØR jeg rent faktisk vågner, er stoffer og sømme. En idé med trekanter og striber - med farvespil og farvespræl og med plads til det strikketøj, der kun får sporadisk opmærksomhed i disse dage.


Idéens krav til teknik og færdigheder stod dog ikke mål med mine færdigheder - og det blev derfor en mere simpel udgave af den ellers blændende idé, jeg vågnede med. Den er spækket med fejl, og så mange "Hov - det skal man da vist ikke gøre på den her måde - men istedet gøre sådan... næste gang" at den måske strengt taget ikke er egnet til fremvisning.

Det er en svær balancegang - den med idéer og færdigheder. Noget med at man helst skal få tilpas mange nye idéer til at udfordre sig selv - men også passe på, at idéerne ikke overgår ens færdigheder med så mange meter, at der ikke skabes oplevelsen af succes. Jeg balancerer med tungen lige i munden - og nyder balancegangen.

4 kommentarer:

  1. Uha det kender jeg alt for godt ... Idémylder og færdigheder .... Men forsøges skal der,før sjælen får ro ... Jeg synes da det ser ganske fint ud - det der kan ses :)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ideen bliver nemlig ved med at spøge - indtil man har prøvet kræfter og taget livtag med den. Øvelse gør mester - håber jeg :-) Knus

      Slet
  2. Mie - den glæde ved håndarbejde smitter via skærmen - det er dejlig med inspiration TAK :-) KH Anette

    SvarSlet
  3. Søde Anette - sikke en dejlig kommentar - tak for den :-) Knus

    SvarSlet