søndag den 2. september 2012

Kunstigt åndedræt

En lille forvildet fugl flaksede pludseligt rundt i stuen - og nåede, mens jeg tog bestik af situationen, at torpedere vinduerne af flere omgange, inden den drattede om på siden bagved sofaen (selvfølgelig) En større redningsaktion blev sat i gang og fuglen båret udenfor på en spatel.

Der sad den længe længe og så forvirret og forpustet ud, mens jeg overvejede ting som indre blødninger, hjernerystelse og om man egentlig kan give en fugl kunstigt åndedræt. Nu er den heldigvis fløjet men sikke et cirkus-postyr...

2 kommentarer:

  1. Åh sådan en lille musvit !
    de kan godt nok sommetider få en ordentlig en på sinkadusen, når de flyver mod ruderne.
    Vi havde engang en, der lå 'død' herudenfor. Da min søster ville fjerne den med en skovl, begyndte den pludselig at flakse med vingerne - jeg ved ikke hvem der fik det største chok. De kan sommetider tage rigtig lang tid om at komme til hægterne - men så flyver de pludselig afsted som om intet var hændt :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Kære Mona
    Aha en musvit - jeg er cirka og omtrent total ikke-kyndig ud i natur og kunne med lethed forveksle et egetræ med et grantræ (næsten) og en musvit med en gråspurv (næsten) Nu har jeg styr på arten og vil blære mig med min "heltegerning" - Håber den er fløjet godt afsted og ikke ligger og vånder sig i en eller anden busk.....
    Knus Mie

    SvarSlet