mandag den 29. november 2010

Shop amok

Se engang - planen var at gå helt amok i London. At shoppe til vi faldt om og derefter læne os tilbage og nyde roen og freden i hele december måned. Planen var god - vi var knap så stærke på udførelsen.

Julegaverne blev ikke fundet - og dem vi fandt glemte vi dælme og tåbeligt nok på hotellet i et anfald af ekstrem dårlig kommunikation. Tilgengæld fik jeg besøgt de fedeste og lækreste garnbutikker, fandt de støvler jeg har drømt om såååå længe og nød godt, dejlig og udfordrende selskab.

London er et forholdsvis nyt bekendtskab for mig. Paris er min by. Der har jeg levet og åndet i et par år. Der føler jeg mig hjemme. Der kender jeg de fleste gader, de fede butikker og caféer. Der hviler sjælen - men London skal jeg nok blive dus med.

Vi er godt på vej til et godt og sikkert forhold. Hvor jeg de første gange i byen oplevede den som forvirrende, ucharmerende og rodet - opdager jeg nu dens finurligheder og charme. Det grandiose Harrods, de voluminøse bygninger på Regent Street, Carnaby street med den pæne skørhed og Camden Market, hvor der er lidt af det hele. Byen vinder mig ved nærmere bekendtskab - og vi er slet ikke færdige med hinanden endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar