tirsdag den 16. november 2010

Nisserier

December måned truer forude - og jeg er på bagkant. "Plejer" er i mit liv afgået ved døden - og åbenbart også når det handler om at være i god tid med alle julesyslerne, julegaver og kalendergaver. Nu har jeg gravet et gammelt kit fra Kastaniestrik frem fra gemmerne og er i gang med et par nisser, der kan bruges til det utal af kalendergaver, jeg i samarbejde med nissen skal have sendt afsted i år.


Jeg tør næsten ikke regne på antallet. Hele 5 kalendere skal gennemtænkes. Det er ikke mindre end 120 kalendergaver. Vi har tidligere forsøgt at indføre adventsgaver her i huset - men uden stor succes. Børnene kunne godt acceptere det - men moderen og nissen havde det svært med ikke at skulle høre barnefødder på gulvet og se børnenes forventning hver morgen. Så aftalen om adventsgaver gik i vasken inden den rigtig var kommet i gang.

Nu går jeg i tænkeboks for at finde et hav af småtterier, som ikke kan undværes og som alligevel har en vis brugsværdi. Idéer modtages med kyshånd til både store og små :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar