lørdag den 25. september 2010

Æblerov

Hvis det ikke lige var, fordi skrivebordet også kræver sin del af opmærksomheden her lørdag eftermiddag, kunne man jo også gå på æblerov i havens mange æbletræer.... Jeg har endnu ikke helt fået afdækket sorterne og anvendelsesmulighederne - men jeg har æbler nok til at starte en most-produktion, tror jeg næsten.


Nogle af dem er madæbler og så sure, at det hviner - andre har en mildere og mere behagelig smag. Jeg må vist have styr på det her æbleri, som jeg kan udnytte høsten ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Æbleflæsk, æbletærte, æblechutney, æblekage...Der er mange muligheder.
    Du kan jo også bare skrælle og smide i fryseren.
    Heldige dig med sådan en æbleplantage.God søndag til dig.

    SvarSlet
  2. Så må jeg jo hellere få dem plukket og gøre noget ved dem :-) istedet for at overlade alle herlighederne til fuglene - også god søndag til dig Mona:-)

    SvarSlet