mandag den 1. februar 2010

I seng med Generalen

Bogudsalget gav to nye bøger til reolen. En i den lidt lettere genre og så en bog, jeg har skævet til længe og haft lyst til at give mig i kast med.

Det er bogen om De Gaulle, som beskriver hans rolle under 2. Verdenskrig, hans kamp mod Churchill og hans problemer ved krigens afslutning, hvor han første gang gik og smækkede med døren. Den handler om hans tilbagevenden i fransk politik og hans betydning dengang og på nutidens politiske system i Frankrig.

Jeg glæder mig til at fordybe mig i historien, manden, myten. Jeg glæder mig til at fordybe mig i det franske, som i flere år fyldte så meget i mit liv - både i sjæl, hjerte og hjerne.

Jeg er trukket under dynen med min nye bog med strikketøj, pc, tv og andet godt indenfor rækkevidde. Klar til en god lang aften i selskab med mig selv og Generalen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar