tirsdag den 2. februar 2010

Begravet

Der er igen i dag faldet sne. Dog ikke i de mængder og med den styrke, vi var blevet stillet i udsigt - men lige tilpas meget til at alt igen er hvidt og smukt. Det grå og beskidte sne er væk, og min have er nu præcis lige så smuk og hvid som den fineste prydhave.

Udover at være begravet i sne, er jeg også begravet i arbejde i disse dage. I dag er kort dag på skolen - tilgengæld er det lang dag ved skrivebordet. Jeg flytter bunker, planlægger og tilrettelægger, retter og kommenterer. Jeg hygger mig med det - bliver lidt fjern og svær at nå - træder ind i min egen verden af idéer og mulighed.

Indimellem kaldes jeg tilbage til virkeligheden af pigerne, der lige trænger til dette eller hint - og ved siden af mig ligger mit strikketøj, som jeg tager en pind eller to, når hovedet er ved at eksplodere. Lige om lidt rejser jeg mig og gør klar til en kop varm kakao og en bolle fra ovnen. Det er vist en af de dage, der kræver den slags at styrke sig på og hygge sig med

Ingen kommentarer:

Send en kommentar