onsdag den 5. november 2008

De turde godt

De turde godt, amerikanerne. For en gang skyld sætter de et godt eksempel for vi andre og skaber historie på den gode måde. Jeg er lettere slatten efter at have tilbragt hele natten på sofaen, hvor jeg har fulgt valget. Flere synes, det grænser til det vanvittige, men jeg havde en klar fornemmelse af, at der blev skrevet historie - og historiens vingesus oplever man altså kun til fulde live.

Obamas tale her først på morgenen var det hele værd. En fantastisk tale, hvor han ikke bare talte til amerikanerne, men rakte ud og inkluderede os alle. Han arbejder som en statsmand i øjenhøjde. Efterfølgende sad jeg med en fornemmelse af, at han om nogen kan gøre verden til et bedre sted at være.


Nu skal jeg så bare have mig selv trukket gennem arbejdsdagen, så jeg kan få en velfortjent morfar på sofaen derhjemme - og måske opleve historiens vingesus i en enkelt genudsendelse eller to.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar