fredag den 23. maj 2008

Sidste fredag-hjemme-arbejdsdag

Den er blevet nydt og brugt - denne min sidste frie fredag, inden jeg igen får fyldt op med undervisningstimer på alle ugens dage. Det har været et fantastisk privilegium gennem hele det sidste skoleår at kunne rydde skrivebordet for arbejde allerede fredag og derefter at kunne nyde weekenden i fulde drag. Det mærkes allerede - jeg kommer til at savne mine fredage.

Vejret har været fantastisk - allerede fra morgenstunden blev hynderne fundet frem og terrassen blev indtaget med alle mine papirer og eksamensforberedelse. Energien er suget ud af solen og Regitze startede med at plukke en stor flot buket blomster til mig - fra terrassens krukker. Jeg takkede pænt - og har nu aftalt med hende, at det er bedst at plukke blomsterne i haven.


Sammen med store-tøsen er eftermiddagen fløjet afsted. Hun oplevede et akut behov for ferie-taske - og har syet både til sig selv og sine to søstre. De er blevet fine - også selvom det med symaskine ikke er moderens stærke side. Den driller mig bare altid - og jeg har så lille en tålmodighed, når det kommer til at sy. Der er røget et par eder i dens retning - og der er selvfølgelig ikke tale om bruger-fejl :-)

Ellers er huset ryddet og gjort klar til, at jeg i morgen går i bryllups-pit. Jeg elsker royale bryllupper - de store kjoler, den stramme etikette, de smukke og kendte - og ikke mindst at det giver mig muligheden for at tilbringe en hel dag i sofaen med strikketøj med god samvittighed. Jeg er klar, og kurven er blevet fyldt med garn til sommertrøjer til pigerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar