onsdag den 28. maj 2008

Klar til 7 år

Vi er så klar til at holde fest - og holde fest hele dagen i morgen. Stritten fylder år. Hun bliver 7 år - og jeg kan mærke den snigende melankoli og det, for resten af mine omgivelser, ulidelige "for præcis 7 år siden, var vi i gang med......" Jeg svælger altid i børnenes fødselsdag og forsøger at skabe fest, samtidig med at jeg synes, det er helt forfærdelig, at de bliver alt for hurtig større. Jeg har forsøgt med forbud mod at vokse, når jeg ikke kigger - men de synes ikke helt at adlyde.

I morgen præcis 13.35 så hun for første gang dagens lys efter kun 15 minutter på sygehuset og uden jordemoder, som sad fast i trafikken og ikke havde kunne få en taxi. Det er "glæden" ved de små sygehuse - hvis fødeafdelingen i mellemtiden også er blevet lukket.

Der er et hav af pakker - og storesøster har haft travlt med strikkepindene - Det er blevet til endnu et par håndledsvarmere i ynglingsfarverne. Strikket med tungen lige i munden og med de charmerende småskavanker, der hører en nybegynder til :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar