lørdag den 21. juni 2014

Oversprings-buksedragt

De sidste eksamenstekster ligger fremme på bordet - i næste uge skal den sidste slut-spurt tages, og det kniber med energien og iveren for at tage de sidste tværslag. Energien er nedadgående - og metaltrætheden overvældende.

Mit strikketøj er gået helt i stå og kalder slet ikke på mig - det bette-kun jeg har fået strikket, synes jeg ikke er blevet godt - og det irriterer mig, og jeg kan ikke finde roen ved pindene. I dag har jeg så i ren overspring for at undgå arbejdsbunkerne kastet mig over symaskinen.



Bettefisen lokkede mig til at købe mønster og stof til en buksedragt i sidste uge. Jeg blev overvældet af hendes tiltro til mig og mine evner - og synes jeg var nødt til at give det et forsøg - når hun nu var så sikker på, at jeg kunne.

I dag har jeg så klippet, kløet mig selv i håret, syet lidt, pillet lidt op - og nu mangler der rent faktisk kun at sy den sammen og sætte bindebånd i taljen. Jeg er usikker på størrelsen, og hun er ikke hjemme - så det sidste må vente til i morgen. Jeg er lidt sej og høj i hatten - men lige vidt i forhold til at få læse de eksamenstekster :-)

3 kommentarer:

  1. Nogen gange er man bare bedst under pres ;)

    SvarSlet
  2. Er du ved at efteruddanne dig?

    SvarSlet
  3. Åh, ekdamensopgaven...det er elevernes😄

    SvarSlet