fredag den 6. juni 2014

Overskrift med afstikkere

Den helt store overskridt for de næste par dage er arbejde. Ikke arbejde i haven eller i huset - men ved arbejdsbordet, hvor det bugner af stile, diktater, læseprøver, projektarbejde, eksamensforberedelse og alt det løse. Det er spidsbelastning, så det basker - og det er lige nu og færdig lige om straks.


Der er ikke andet at gøre end at gå ind i travlheden og møde de mange opgaver og krav med energi og arbejdsiver. Jeg skriver lister og krydser af - det giver et dejligt overblik og fornemmelsen af at komme fremad.

Der er enkelte afstikkere i form af lidt taxa-kørsel og lidt små-strikkeri til at lade batterierne til det næste slag.

2 kommentarer:

  1. Hvordan mon det bliver næste skoleår? Der skulle jo ikke blive spidsbelastninger, men "dejlig, fast arbejdstid". Det bliver spændende.
    God arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan jeg slet og overhovedet ikke greje - hvordan vi gør det næste år - de bunker, jeg arbejder mig gennem - kan jo ikke fordeles over hele året - men skal og kan kun ligge lige her og lige nu. Det bliver meget spændende og en anelse nervepirrende :-) men jeg glæder mig til at holde fri fri fri i forårets småferier :-)

      Slet