mandag den 2. juni 2014

Bullet journal

Mine reoler bugner af notesbøger. Jeg køber tit og ofte hæfter, små bøger og har altid en post-it blok i tasken, på arbejdsbordet, i strikkekurven og under skriveunderlaget. Jeg skriver lister og forsøger at holde styr på diverse notater i sindrige og ikke gennemtænkte systemer.

Et nyt fænomen, ihvertefald for mig, har fanget min interesse. Bullet Journal. Det hedder sig, at det netop er for sådan en som mig - en der laver lister, tager notater og skriver på post-it i et væk, som holder af de blanke sider i notesbogen og som har brug for et analogt system i en ellers digital verden til at organisere og planlægge.



Et system, der er tilpas fleksibelt til, at jeg ikke låses fast og ikke ved, hvor jeg lige skal gemme den her tanke - og som udvikler sig hen af vejen. Jeg blev inspireret af dels Pinterest og af at se denne instruktionsvideo til fænomenet.

I morgen skal jeg have fundet den fineste og lækreste notesbog til at afprøve om her er svaret på et organiseret og velordnet liv - hverken mere eller mindre :-)

4 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud Mie - det må jeg kigge lidt nærmere på. Skriv endelig mere :-)
    I forretningsverdenen kaldes det "Visual Management" ;-)
    Pinterest er et interessant sted :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ER super spændende Mette - og en sand tidsrøver - der kommer et indlæg om mine erobringer ind i feltet en af de nærmeste dage :) knus

      Slet
  2. Åh Mie - det vil jeg glæde mig til at høre mere om :-) Håber du finder en rigtig lækker Notes Book KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg slet ikke, jeg kan lade være med at fortælle meget mere om Anette :-) har nu fået skaffet en god bog og er i gang med et hav af eksperimenter - fortsættelse følger :-) knus

      Slet