torsdag den 26. juni 2014

Degnen lukker og slukker

Den sidste eksamen er overstået. Det sidste farvel er sagt - og de fantastiske unge mennesker, jeg har haft under mine vinger de sidste 3 år er sendt ud i livet. De er stærke og ganske særlige, og jeg ved at deres vinger vil bære dem sikkert gennem alle livets udfordringer.

Vemodigt og alligevel så rigtigt og helt på sin plads. Degnen går nu status - og rydder op. Hjemmearbejdspladsen skal ryddes. Alle pakkenellikerne gennemses - lækkes i stakker, sættes i mapper - der sorteres med hård hånd - for næste år skal alt arbejdet foregå på skolen - og alle materialerne skal klemmes ind i den lille bitte reol, jeg bliver tildelt.



Det bliver helt andre forhold end de mange mange kvadratmeter hus, der lige nu rummer skolesager. De kræver en hård oprydning - og måske en tilbygning på skolen, når vi alle ruller ind med det allermest nødvendige.

Lige nu gør vi os store tanker om, hvordan vi skal udnytte den meget ekstra plads her - vi drømmer om krea-rum med plads til store armbevægelser, og alle nødvendighederne lige indenfor rækkevidde. Det tager nok et par dage, inden jeg er så meget i bund, at vi for alvor kan begynde at leve den tanke ud.

2 kommentarer:

  1. 14 timer blev det til i dag. Og to-do-listen til næste uge blev længere og længere. Hvordan skal det dog gå, når vi skal ned på 37 timers i gennemsnit om ugen?

    SvarSlet
  2. Shit Eva - for at lukke og slukke ? for næste år skal jo først planlægges næste år......... Du skal snart have noget ferie - den er indenfor rækkevidde, når liiige....

    SvarSlet