søndag den 8. juni 2014

Bund i bunker

Lige nu rammer ferien mig - der er bund i de mange seje bunker på arbejdsbordet - stadig et par småtterier tilbage på to-do listen - men det store seje træk er overstået - og jeg på det nærmeste løber rundt med armene over hovedet og føler mig fri fri fri.



Midt i frihedsfølelsen mærker jeg en snert af forundring og ængstelse for, hvordan dælan al det her arbejdet, der klumper sig sammen på det her tidspunkt af året, skal kunne nås til næste år, hvor alt arbejde skal gøres indenfor normal arbejdstid. Men den tid den udfordring.

Nu har jeg fri - og kan smække benene på bordet - uden at skulle tage hensyn til bunker af papirer. Jeg vil lade overspringshandlinger tage over og blive til primære beskæftigelse. Måske jeg skulle se om, jeg kan sparke mellemste-tøsen væk fra symaskinen og erobre lidt go' sytid. Ah ferie.....

5 kommentarer:

  1. Har det akkurat sådanne. Jeg kan undre mig og gruble over, hvordan vi lærere skal nå alskens to-do-lister næste år... Men det må vi se til den tid. Nu ferie:-):-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig nu ferie - og jeg glædes ved tanken om, at til næste år er ferie ferie.... ikke noget med at skubbe stakkene til der er et par fridage til at få bund i dem. Der holder vi fri, når vi har fri. Det er en næsten befriende tanke - midt i alt det andet :-)

      Slet
    2. Lige præcis sådan har jeg det også. Så er ferie ferie og ikke bare ekstratid til at nå alt det ekstra...;-)
      Gid solskinsdag til dig nu:-D

      Slet
  2. Nyd fridagen og tanken om, at der kommer mange flere af dem næste år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har nydt og nyder stadig Eva - og glæder mig til næste års mange fridage :-)

      Slet