tirsdag den 27. december 2011

Juledage

En dejlig jul med smilende og tilfredse børn, der fandt sig tilrette lige midt i kaos af papir og emballage. Hele stuen har flydt i flere dage, mens børn og voksne har udfoldet sig og udforsket deres gaver.

Pigerne kastede sig over det broderi-sæt, som hunden havde fundet til dem - og som jeg måske egentlig troede, de ville rynke på næsen af. Nogle gange er det ikke til at forudse, hvad der vækker glæde. De har alle 3 været dybt begravet i broderi, på hvert deres niveau og med hver deres motiver. Mellemste-tøsen blev hurtigt udråbt til trådskifter, da hun var den eneste, der havde tålmodigheden til at lære den del af kunsten også - De andre synes, det var lettere at spørge moar...

Selv er jeg ikke nået helt til at fordøje min "høst" - fordi jeg har været optaget af at få sat gang i spillene, lerdreje-maskinen, mikrofonen, tryllesættet, fimo-leren og broderierne. Men ferien er lang endnu - og lige om lidt er det min tur til at nyde og fordøje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar