fredag den 19. august 2011

Tape-finurligheder

For et par dage siden blev jeg sendt på jagt efter gaffa-tape og "sjov" bred tape - Ingen kunne rigtig forklare, hvad det var, det skulle bruges til - og jeg var lettere skeptisk over hvilke idéer, der var ved at vokse frem. Det var der ingen grund til. En hel aften blev brugt ved spisebordet med samarbejde og meningsudvekslinger. Da de rejste sig igen, havde de fremstillet de fineste penalhuse.


Jeg var dybt dybt imponeret. Herlighederne er fremstillet uden brug af andet end tape. Der er både et stort rum og bag på er den en klap, man kan vippe ned og have blyanter til at sidde i en lille lomme. Hele molevitten lukkes med velcro.

Det er fascinerende at se børn og unge mennesker arbejde ud fra en idé og fremstille noget, jeg på ingen måde selv kunne have udtænkt. Jeg er ofte slem til at servere færdige idéer, hvor de blot skal udføre og følge MIN plan - men nu ser det ud til at deres kreativitet begynder at gå deres egne veje - og jeg glæder mig til at se, hvor den bringer os hen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar