lørdag den 14. juni 2008

Pause nu

Midt i eksamensræset og planlægning af næste år har jeg nu lukket døren til arbejdsværelset hårdt i - Der er beordret pause ellers segner jeg snart eller bliver totalt scroller i hovedet. Sofaen er indtaget, strikketøjet er gravet frem fra kurven og jeg har fundet en film, der for snart lang tid siden fulgte med et ugeblad. Jeg tager 1½ time i filmens univers, inden døren til arbejdsværelset igen åbnes, og jeg tager endnu et nap med eksamenstekster.


Største-pige insisterer på, at hendes trøje skal være færdig, inden vi drager på ferie om bare 14 dage - Det bliver en hård kamp med tiden. Hun har bestilt en pink bomuldsbluse med sort hætte. Umiddelbart havde jeg lidt svært ved at få de farver til at hænge sammen i den tegning, hun forestillede sig - Mange forslag er blevet vendt - striber på ærmet, lus, diverse småmønstre er blevet vurderet og forkastet. Hun er en pige med egen mening om, hvad der er HOT, og hvad der er NOT. Allernødigst har jeg fået lov til at lave et simpelt mønster nederst på trøjen og på ærmerne.


I kurven ligger stadig Strittens turkis blå trøje. De sidste pinde er strikket. Tilbage er kun monteringen, som jeg skubber lidt foran mig. Hun rykker efter den - og jeg må hellere få trådet nålen - snart

Ingen kommentarer:

Send en kommentar