fredag den 6. juni 2008

Fredags-fest

Jeg vendte hjem til en fest, der var i fuld gang. Manden-min startede fødselsdagsfesten for en flok indskolingsbørn op og ventede lidt utålmodig på, at jeg slog til ved endt arbejdsdag. Der er blevet spillet rundbold og kastet med vandballoner. De har været på skattejagt og hoppet i svingtov. Der er blevet spist boller og vafler - og ikke mindst drukket 10 liter saft. En god dag uden for mange konflikter, og hvor Stritten smilede bredt over at være værtinde.

Huset er ryddet igen - og nu er der dømt fredag. Der er lidt kamp om hængekøjen - men jeg har overladt den til husbonden i erkendelse af, at det krævede kræfter at holde fødselsdag alene. Selv tager jeg til takke med dækstolen og den nyindkøbte og varm anbefalede norske krimi af Jo Nesbø. Det skal gøre godt med et par timer, hvor jeg bare skal være.

1 kommentar:

  1. Aj hvor ser de lækre ud de vafler. Ligenu sidder jeg i stadstøjet og venter på at jeg kan tage mig sammen til at komme afsted i byen sammen med skoleveninderne. Jeg gider faktisk ikke ligenu, men det er nok bare indtil jeg er afsted. Huset er stille, alle børn er afsted til et eller andet og manden min pusler om bilerne.
    Glæder mig til vi ses på søndag.
    Knus

    SvarSlet