tirsdag den 22. februar 2011

Kong Frost

Bare fordi jeg har været ude at lufte bare tæer i sandaler, ser det ikke ud til at vinteren har tænkt sig at slippe sit tag. Kong Frost har bidt sig fast - godt og grundigt.

Det er ikke, fordi jeg ikke kan lidt vinter. Faktisk er det en af mine ynglingsårstider - Jeg elsker at pakke mig ind i tykke tørklæder og sjaler. De mørke aftener med lys i vinduet og den varme dampende kakao med udsigt til en snedækket have - og vel og mærke en have der i snevejr tager sig præcis lige så godt ud som naboens prydhave.


Jeg er bare ved at være lidt småtræt af at transportere mig selv i snevejr - af at skulle skrabe bil om morgenen, tænke over valg af fodtøj, altid at huske på vanter, hue og tørklæde - at skulle slæbe børnenes ekstra-tøj frem og tilbage, at skulle liste af sted med forsigtige skridt for at undgå at falde på halen.

Jeg glæder mig til foråret og forsøger at nyde det sidste af vinteren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar