onsdag den 8. december 2010

Grå hår

Hold da op hvor jeg river mig selv i håret og mærker hvordan de små grå arbejder på højtryk. Der er et hav af gaver at få styr på - både egne og andres. Der skal laves og købes gaver til nær og fjern - og der skal købes gaves fra nær og fjern til egen børneflok. De to små er jeg ved at have rimelig styr på - den største-tøsen har virkelig og for alvor sat mig på overarbejde.

Ønskesedlen er meget beskeden - ønskerne enten ekstremt dyre eller ikke-eksisterende. Hun har en alder og personlighed, der gør at intet må ligne det, de andre har, og samtidig vil hun heller ikke skille sig markant ud fra flokken. Samtlige skobutikker i både ind- og udland er gennemhaglet i en vild jagt på regnbuefarvede Converse-støvler. Jeg har nu givet fortabt - da ingen har hørt om dem.

Seneste ønsker er en gul regnjakke - helt almindelig - men ikke almindelig nok til at den kan findes i hendes størrelse XS og et par gummistøvler fra Amaort, der kan rulles ned. Hvad er det man giver en teenagetøs, der har alt i musik og film, der ikke går med smykker eller make-up og som kun ønsker sig tøj, der ikke findes ?

Samtidig mærker jeg angsten for at skuffe hende fælt. Første jul uden ønsker, der kan bruges og tages i brug juleaften - sammen med små søskende, som stadig pakker lege-ting ud. Bange for ikke at tænde lyset i hendes øjne som jeg ved de tændes hos hendes små søskende juleaften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar