fredag den 6. februar 2009

Endelig er den her


Jeg har trængt meget de sidste par dage, og nu er ferien her endelig. Det sker hver gang, en ferie nærmer sig - behovet bliver akut og meget påtrængende. Trætheden bliver overvældende, og den falder altid på et tørt tørt sted.

Der ligger lidt arbejde og venter - men jeg har friheden til selv at bestemme, hvornår opgaverne skal løses og hvornår der skal være tid til at strikke, udtænke nye projekter, sætte fut under tøserne og alt det andet gode, der ligger og venter på os her i ferien.

Lige nu har jeg fundet mig hjørne og alle nødvendighederne omkring mig. Jeg rejser mig ikke de næste par timer. Måske jeg også skulle have en lille morfar. Det er den slags privilegier, der hører ferie til.

Stritten har givet mig den fineste feriegave. En fyrfads fakkel i de dejligste farver. Den glæder jeg mig til at skulle have lys i. Jeg elsker gaver fra mine børn - især de hjemmelavede. Dog er jeg ikke så vild med perleplader - hvad er det lige man skal bruge dem til ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar