søndag den 21. september 2008

Oplevelser og luft under vingerne











Landskabet omkring Skagen taler til mig. Taler til mine barndomsminder og giver mig luft under vingerne. Jeg tømmes for tanker og føler friheden. Det føles som ferie og hverdagens ræs forsvinder. Jeg er igen et barn på 10 på ferie med mine forældre.









Vi gjorde byen og omegn på cykler. Det blev trådt godt igennem i pedalerne, Stine-mus klarede nostalgi-turen i stiv arm. Selvom hun tilsidst trak lidt anstrengt på smilebåndet over moderens "og her fik jeg is, da jeg var barn..." " og her plukkede jeg blomster..." osv. osv.








Cykelturens højdepunkt var et besøg på Skagens Museum. Stine har en sjælden fascination af malerier og ser historier, opbygning og lys i hver enkelt billede. Hendes evne overgår langt mine i den henseende, og det er en fornøjelse at stå på sidelinjen og se hende nyde. Lur mig om hendes egne lærreder og farver ikke bliver fundet frem en af dagene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar