onsdag den 24. september 2008

Friheden flyver

Jeg vendte bare lige ryggen til ugen et kort øjeblik, og nu er det onsdag. Kunsten at være og leve i nu'et er vanskelig og kræver stor opmærksomhed og koncentration. Dagene der er gået er blevet godt brugt. Jeg arbejder hjemmefra i denne uge. Et sjældent privilegium, som tilgengæld virkelig giver meget på overskudskontoen. Det giver mulighed for at fordybe og fortabe sig. Der bliver rum og overskud til at tænke i de store linjer og være mere visioner end i det daglige, hvor jeg i den grad er underlagt handletvang.

Huset har fået en omgang, og jeg har kunnet spise frokost i de mange solstrejf i mit køkken - som også hunden nyder at slænge sig i. Mine krukker kalder på mig fra terrassen - de kalder højt og trænger virkelig til en omgang. Jeg går derud og nipper - hvis jeg gider.



Der er blevet lagt planer for vinteren og indkøbt vintertøj til de fleste af pigerne. Det er lyserødt - meget lyserødt. Kun Stine-pigen går i sort til vinter :-)

Der er stadig 3 måneder til jul og alligevel er den så småt ved at snige sig ind i det lille hjem her. Traditionen med at holde julemandens værksted i efterårsferien med egne og tilløbende børn er fast indgroet hos alle børnene, og de har nu pløjet Panduro og diverse hobby-bøger igennem for at planlægge deres projekter. Jeg elsker at være overskuds-mor med tid og overskud - En fri-uge bare en gang hvert halve år står øverst på min ønskeseddel sammen med det lille gule hus i Skagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar