søndag den 28. september 2008

Husets hjerte

Jeg har placeret mig her lige midt i husets hjerte ved køkkenbordet med min PC, bøger og garn indenfor rækkevidde. Mine børn leger og hygger sig omkring mig og kommer indimellem forbi for at slå en sludder af og fortælle en historie.

Jeg elsker den her slags stunder, hvor jeg formår at være tilstede og være til rådighed. Hvor jeg ikke har travlt med alt muligt andet og kun vanskeligt lader mig forstyrre, hvor jeg ikke klæber til skrivebordet, fordi jeg liiiige skal have noget fra hånden. Jeg vil så gerne gøre det til en prioritet at tage mig den slags øjeblikke. En prioritet på højde med at få gjort rent og få forberedt mig til arbejde. Jeg øver mig og lykkes lige nu.


Stines strømper er røget af pindene og straks på fødderne. "De er bare perfekte" siger hun. Det er løn i sig selv, når jeg nu synes, at strømpe strikkeriet er meget mere produkt end proces orienteret. Det er ikke udfordrende og spændende strikkeri - mere sådan "nu mangler jeg kun 15 omgange"

Jeg bladrer lidt i mine nye bøger. Den ene er Vivian Høxbros nye dominostrik-bog. Der er mange sjove idéer og flere projekter jeg har lyst til at lave. Nogle skal modificeres lidt og andre skal laves lige præcis som det foreslås. Jeg havde en periode, hvor jeg slet ikke kunne slippe domino-pindene og så har det været en glemt teknik længe. Måske skal det genopdages ? Den anden er en hæklebog med masser af forskellige hæklemønstre og teknikker. Hækling er en nyopdaget passion. Det er et rigtig godt alternativ til strikkeriet og giver dejlig afveksling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar