onsdag den 6. august 2008

At give slip

Jeg er der næsten - jeg er lige ved at være klar til at give slip på ferien og igen lade hverdagen råde. Forberedelserne er gjort og nu kan de unge mennesker bare komme an. Jeg har masser af stof og tanker at byde dem på.

Vejret leder heller ikke tankerne hen på sommer - Det er råkoldt og vådt derude. Mine planter smiler, og jeg har iført mig uldne strømper og lange bukser. For kun en uge siden bagte solen og nu er der koks i kakkelovnen.

Aftenen skal bruges med hækletøjet - nu skal den regnbuetrøje snart have de sidste omgange - Jeg tager måske lige et kapitel eller to i min bog om komplottet i Amerika. Den tegner godt - det er kontrafaktisk historieskrivning, hvor der leges med tanken om, hvis nu det ikke var Roosevelt men Lindbergh, der var blevet valgt til præsident i starten af 2. Verdenskrig. Hvordan verden ville have set ud, hvis USA havde haft en Hitler-venlig og anti-jødisk præsident. Skræmmende og tankevækkende. Samtidig skal jeg drikke skoldhed the af min nye thebrygger, som manden-min kom hjem med i dag, fordi jeg bare har ønsket mig den såååååå længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar