søndag den 7. december 2014

Udsolgt og udskidt

Tusind penselsstrøg senere - mange nedvaskninger, pudsninger, tapen op og tapen ned senere, rydden hylder og skubben rundt med store tunge møbler - er jeg 1½ væg fra færdig i stuen - men også selv så færdig - at væggen må vente til en anden god dag. Der er solgt ud i energi-depoterne efter en lang og effektiv arbejds-weekend med stue og køkken-maling.


Det bliver godt, messer jeg for mig selv, mens jeg kæmper mig frem meter for meter - penselstrøg efter penselstrøg. Tæt på at segne og så går det op for kvikke-Åse her, at jeg på et klart (eller knap så klart) øjeblik i løbet af weekenden tog al sengetøjet af alle senge for liiige at køre det gennem en vask. Det har jeg så glemt alt om - og nu strejker tørretumbleren.....

Sengetiden er udskudt, og jeg bliver en gang udskidt æblegrød i morgen, er jeg ret sikker på. Eneste kreative præstation jeg har formået i løbet af weekenden, er isyning af 8 stk knapper i den cardigan min mor skal have i julegave - og nu hvor jeg venter og hepper på at sengetøjet tørrer, er jeg for træt til at løfte armene.

4 kommentarer:

  1. Du burde have en medalje. Og tænk nu lige, - den næste uge vil det føles afslappende at gå på arbejde i forhold til at holde weekend. Ren win-win ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men måske har man lige travlt nok i weekenden, når hverdagen føles afslappende :-) Heldigvis kun for en stund og med noget godt for øje :-)

      Slet
  2. Imponerende hvad du kan få ud af en weekend, godt du nærmer dig juleferie, hvor der forhåbentlig bliver tid til ro og hygge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle weekender bliver brugt og slidt lige rigeligt - men nu er der heldigvis snart og lige om lidt dømt ro og hygge :-)

      Slet