torsdag den 25. december 2014

Ro med familiebrist

Juleaften blev en rolig en af slagsen. Maden var i det store hele forberedt på forhånd - noget af den fragtede vi en godt fyldt bil tværs over Jylland og resten blev lavet hos mine forældre. Der blev rejst juletræ, pyntet og småhygget om eftermiddagen med snolder, julekalender og små-sysler.

Spændingen omkring træet er der stadig - både hos store og små - men den er mindre insisterende og børnene har nået en alder, hvor de bedre kan udholde ventetiden - eller også er de blevet bedre til at mærke på gaverne og gætte, hvad der er i dem - og derfor kan de bedre vente ?


Det er en forfærdelig familiebrist - som de vist desværre har fra mig  - det der med at smugkigge, mærke og til nød linde lidt på papiret, hvis det er for svært at gennemskue. Jeg har gjort det altid og mine forældre lavede, da jeg var barn mange krumspring for at gemme gaver - på loftet, hos naboen m.m.

Jeg øver mig og er blevet bedre til at have gaver, hvis indhold jeg ikke kender i huset - men hvis jeg har for god tid, og hvis de ligger lige indenfor rækkevidde, bliver det svært ikke liiiige at mærke, liiige at lure.... Der var i år op til flere gaver til mig under træet, hvis indhold jeg ikke kendte, og det synes jeg, var flot :-) Rigtig glædelig jul til jer derude :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar