søndag den 28. september 2014

Hvirvel-vinde

Pas på det er en svært smitsom oprydningsvirus, der har ramt her i huset. Nu er selv pigerne gået i gang med at rydde deres værelser. Hele huset er udlagt til slagsmark, og vi må gå strækmarch med højt hævede ben for at komme omkring.

Det er søndag, og jeg bliver lidt forpustet over, hvordan vi bliver klar til en ny uge. Pigerne bytter værelser - og det er en større omgang, når den ene bor i kælderen og den anden på første sal - samtidig udkæmper de små krige om ting, der dukker frem på både det ene og det andet værelse - som hvor der er tvivlsomt ejerskab.


Min stue er nu fyldt af ting, der enten flytter helt ud eller er mellemlandet mellem kælder og 1. sal. Sækkene til affaldspladsen hober sig op - og jeg laver en struds og dirigerer dem i garagen. Dens tilstand må jeg så forholde mig til en anden dag.

Måske det snart er tid til at finde sig en blød plads med ryggen til kaos og bare falde i med søndagen.

2 kommentarer:

  1. Tak for anledning til smil og gode billeder i fantasien. Mor Struds, der dirigerer og de små høns, der slås om ting.... Herligt.
    Jeg håber, det blev til lidt afslapning også.

    SvarSlet
  2. Der blev små pauser - og en ro og orden vi forsøger at holde fast i - jeg vil øve mig i at holde orden i stedet for at rydde op :-)

    SvarSlet