fredag den 22. januar 2010

Fredags-slik

Børnene hævder hårdnakket, at fredag er slikdag. Der skal købes ind - helst på tanken ved bland selv hylden, og hver især har de deres favoritter. Det kan tage lang tid at beslutte præcist, hvad der skal i posen

Jeg har nu selv fundet min egen form for fredags-slik, og det købes ind næsten på samme måde. Mekkaet ligger i Holstebro. Butikken er let at overse, og man skal have den vist eller fortalt om den for at opdage dens herligheder. Når det først er sket, tror jeg også, den kan vinde de flestes hjerter.

De drejer sig om Perlefest. En perlebutik af en ganske særlig slags. Der er fylde op og ned med glas fyldt med perler. Der er et stort bord med siddepladser, hvor man kan se, mærke og fylde kurven med diverse perler og tilbehør til at leve den idé, der rumsterer i hovedet ud, eller bare fylde kassen til de idéer, der måske opstår.

Jeg gik derfra i dag med min egen fredags-slikpose. Perlefest findes også på nettet - men det er slet ikke den samme oplevelse som at træde ind i butikken. Jeg er solgt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar