fredag den 24. april 2009

Festivitas forberedelser

Der er fut i fejemøget..... og vi er i fuld gang med forberedelserne til Tisens konfirmation i morgen. Der sydes og steges, der pudses og poleres. Teltet er rejst, og haven er klar til at tage i mod gæster i forhåbentlig høj solskin. To-do listen er lang men ikke uoverkommelig - og vi lægger os alle i selen, så han kan få en god og minderig dag i morgen.

Konfirmation er stort. Det markerer en overgang - og de går op i det med iver og store forventninger. Jeg har i øjeblikket 24 snart-konfirmander i hverdagen og oplever i hvor høj grad resten af livet er sat på stand-by. Jeg har opgivet at inddrive lærdom i dem før efter den store dag.

Istedet skriver de konfirmationssange og taler. Jeg har sunget mig igennem et hav af sange på alverdens melodier - nogle er lettere at synge end andre. De summer godt i hovedet, når jeg tager hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar