lørdag den 18. april 2009

Sol, strik og knopper


Solen har skinnet fra blå himmel hele dagen. Den har givet mig det første svirp af sol, og jeg småbrænder lidt. Jeg har småstrikket lidt på bænken, mens børnene har leget sommer-lege. Det er ikke blevet til det helt store - der har været mange afbrydelser.


Højdepunktet var det tidspunkt, hvor duften af nyslået græs ramte mine næsebor. Jeg elsker lugten af græs - det dufter af sommer.



Det sidste af eftermiddagen er gået med logistiske forhindringer. Gitze-pigen er spættet og fyldt med knopper. Det jeg først troede, var årets første myggestik, viste sig at være skoldkopper. Det betyder en uge hjemme, før børnehaven er klar til at tage imod hende.


I et hjem hvor begge forældre tror, de er mere eller mindre uundværlig på jobbet, og hvor faderen skal ud og rejse, giver det lidt panderynker. Mormor og morfar er kaldt til og ankommer mandag aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar