tirsdag den 14. april 2009

Eftersøgning

En hel eftermiddag er nu gået med at endevende huset, skrabe og vende hvert et strå i haven og med stigende desperation konstatere, at kaninen var væk. Gitzen-pige har en kanin, som har fuldt hende i tykt og tyndt siden hendes dåb. Hun er ikke så afhængig af den mere - men sove uden, det er hun ikke meget for.

Den var væk allerede i går aftes, hvor vi brugte lang tid på at lede efter den, hvorefter jeg overtalte hende til at sove med bamse istedet mod en garanti om, at jeg ville finde den i dag. Det viste sig at være en større opgave, der involverede både egne og andres børn. Tilsidst var jeg så desperat at jeg måtte udlove præmier, hvis den blev fundet.

Den store eftersøgning er nu afsluttet, og heldigvis har kaninen fundet vej hjem igen - Den var blevet glemt hos en nabo i går. Mit hus ligner nu mest af alt en slagsmark, fordi alt er blevet endevendt - og jeg har fået lettet pungen gevaldigt, fordi det skulle fejres med is til hele vejens børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar