søndag den 2. november 2014

Når søndag er allerbedst

Med bart ansigt og søvn i øjnene tog jeg imod mine skønne veninder i morges - der kom med mad, maskiner og masser af ideer. De var ligeglade med mine klatøjne og matte væsen - det var kvinder på en mission.

Maskinerne fik fuld gas. Der blev fremstillet, udtænkt og udført. Der blev taget livtag med overlockeren, som en sød læser her på sitet har sendt mig brugsanvisning til, og jeg fik brugt lidt eder her og der. Jeg bander helt forfærdeligt, når jeg syr, og maskineriet får læst lektien, når det ikke makker ret.

Det var handlekraftige kvinder, når de er allerbedst. Snakken gik sideløbende, og mine egne tøser faldt ind og arbejdede med med hvert deres projekt. Broderi, syning og bagning.

Det var ren kvinde-lejr - og selvom jeg slet ikke har fået indhentet den søvn, som sidste uge kaldte på - selvom jeg ikke får alvor har fundet tid og ro til at sidde i laderen, er jeg alligevel så godt tanket med mental-energi efter en dejlig dejlig weekend, at mandagen bare kan komme an - når jeg lige har siddet et par timer i sofaen her til aften med lidt god strikketid. En perfekt afslutning på weekenden

1 kommentar:

  1. Bart ansigt, - det må vist være det, der her på matriklen kaldes "søndagsgrim".
    Og det er da fedt med sådan en søndag,

    SvarSlet