lørdag den 29. november 2014

Skole-julerier

En lang og hektisk uge endte ud på skønneste vis i en klippe-klistre dag med en flok store legebørn, der klippede og julede amok med overskud og fantasi. To drenge gav sig i kast med det vildeste dør-projekt, mens pigerne lavede sirlige og kunstneriske stjerner med saks og clips.



Samtidig og sideløbende udviklede det et projekt, der skal køre over hele december måned - stort og ambitiøst om at skrive en løbende julekalender til de små om en nisse, der er blevet tabt på skolens tag, da julemanden fløj forbi. Der er drillerier i sækken, skattejagt efter nissens sæk med gaver og slik, risengrød og pebernødder - og så er der overskud og kærlighed i hele projektet.

Jeg bliver helt blød om hjertet og i knæene over sådan en flok teenagere, der i den grad investerer og rækker ud efter andre end dem selv. Jeg gentager mig selv - og gør det gerne - verdens bedste job.

2 kommentarer:

  1. Det er dog en skøn ide med julekalender fra de store til de små.
    De næste tre uger kan bare komme an med hygge og traditioner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at se det folde sig ud - men er samtidig også lidt bekymret for om det holder..... Glæder mig til december og til juleferie :-)

      Slet