tirsdag den 1. juli 2014

... og action

Den bedste måde at skyde ferien i gang er så IKKE at sætte sig og stirre - men at komme op og komme i gang med nogle af alle de ting, der hænger og nogle af de ting, der kalder på at blive gjort - krydret med en god portion af de ting, der trækker og som giver god energi.

Sådan endte jeg med at bruge dagen i går. Lidt oprydning hist og pist. Et par gode timer ved symaskinen for at lave en ny kosmetik-pung og en sommernederdel. Lidt planlægning af sommerferie strik, finden opskrifter og garn - og snik-snak i sofaen.



Store-pigen finder sig selv ved at omorganisere værelset - alle småpige-tingene ryger vist ud, der skal males, syes gardiner og møblerne bliver udskiftet med andre, som hun hapser rundt omkring i huset. Jeg har en klar fornemmelse af, at kælderen ligner et katastrofe-område - især efter meldingen om "for alles bedste mor, tror jeg, det er bedst, hvis du holder dig væk fra kælderen....."

Lige om lidt drager vi på tur - ud for at hente forsyninger og det pigerne kalder livsnødvendigheder - i form af klip-klappere, bikini, krea-sager, maling og slik. Jeg følger dem gerne både i tykt og tyndt - også selvom de har en klar forventning om, at der skal slides på dankortet i dag :-) Ah ferie

4 kommentarer:

  1. God ferie - jeg tæller også ned og gllæædeeer mig for vildt KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber snart du bliver ferieramt også Anette :-) knus

      Slet
  2. Åh, det lyder skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så skønt - håber du også er ved at være i mål Eva ?

      Slet