onsdag den 19. december 2012

Næsten sidste

Dagen før dagen - det er i dag sidste regulære arbejdsdag, inden vi i morgen julehygger og sender alle eleverne hjem på juleferie - og selv ræser ud i folkemængden for at blive juleklar med mad, gaver og diverse.

Mine piger får ferie allerede i dag - tror de da.... De er tidligt hjemme, og jeg har skrevet julelister til dem, som de kan få eftermiddagen til at gå med. Der er værelser, der skal ryddes, gulve der skal støvsuges, badeværelser, der skal rengøres, kager der skal hentes og spises - og det løse.

Aj altså ved ikke hvorfor billedet vender på hovedet.....

Jeg synes, det er en helt rimelig fordeling af opgaverne. At mens jeg er ude og tjene til brød på bordet og gaver under træet, ordner de det praktiske herhjemme, istedet for at sygne hen på sofaen eller forfalde til graffitti og hærværk ? Jeg ved ikke helt, om de er enige med mig....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar