fredag den 7. december 2012

Åh nej

Et af mine mareridt blev realiseret i går med en opringning fra SFO med besked om at kontakte en tandlæge, da mindstetøsen havde været i nærkontakt med en kælk og havde smadret begge sine fortænder (de blivende tænder:-(. Verden stod stille et øjeblik, jeg holdt vejret og mærkede et kort strejf af panik - inden jeg landede i et hav af praktiske foranstaltninger og et stærk rystet barn, der i den grad krævede en rolig mor med køligt overblik og en varm varm favn.

Det var og er slemt. De mange tandlæger, der efterhånden har tilset hende, har udrettet små mirakler og har genetableret et par fine tænder i plast. Hun har stadig lidt små-ondt og må indstille sig på et liv, hvor gulerødder og æbler skal skæres i stykker.


Jeg hader hader hader bare, når der sker noget med mine børn. Jeg bliver så blød om hjertet og ville ønske at kunne fjerne hver en sten fra deres vej. Curling-trangen bliver overhængende.

Nu bager vi småkager og hygger - hun forkæles og overforkæles. Det kalder den her slags situationer på. Om lidt drager vi ud i landet for at bytte årets første julegaver og bagefter lader vi weekend freden falde over os. Ikke mere drama til os - tak.

7 kommentarer:

  1. Åh nej, hvor er det synd for hende.
    Men så er det jo fantastisk at have en mor og nogen tandlæger:)

    SvarSlet
  2. Py ha. sikke en forskrækkelse! Godt med omsorg og forkælelse ;-)

    SvarSlet
  3. Det er slemt når der sker noget med tænderne ..
    men det er ikke et helt liv hvor gulerødder og æbler skal skæres i stykker. Tandlægerne er heldigvis dygtige, og de kan lave et resultat, så hun ikke kommer til at mærke skaden.
    Taler af egen erfaring - smadrede selv mine fortænder engang som barn. De blivende ..
    Men det er nu rigtig synd for hende.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. øv, hvor er det ærgerligt, det er godt, du forkæler lidt ekstra i sådan en situation

    SvarSlet
  5. Tusinde tanker sender jeg til Jer, Mie. Jeg føler i dén grad med Jer, skal du vide, og jeg ønsker Jer alt det bedste!

    (((Varmt cyberkram)))

    SvarSlet
  6. Søde piger - tusind tusind tak for jeres dejlige beskeder. Det gav lige humøret et boost op af.....Jeg er nået dertil, hvor jeg siger.... godt det ikke var...et øje, hovedet.... men bare et par tænder.... og også forbi - "jeg skulle have hentet hende tidligere... hvis bare hun havde husket sit svømmetøj, var hun ikke gået ud og kælke...." Hun smiler selv igen - og jeg forundrer gang på gang børns evne til at tilpasse sig og smile selv, når det er svært og gør ondt. Min seje lille tøs :-)

    SvarSlet
  7. Åh, det var synd, jeg kan ikke lade være med at være lidt praktisk, har i husket at melde til forsikringen? og der skal sættes af til et efter tjek når hun er voksen. ) jeg taler af erfaring.

    SvarSlet