tirsdag den 21. august 2012

Pippi og jeg

Jeg er vild med Pippi og har dage, hvor jeg med glæde ville invitere hende ind og installere hende på skulderen, så hun kunne hviske eller brøle sin ganske særlige visdom ind i ørerne på mig.

Der er dage, hvor jeg, når livet gør nas, når bekymringerne vokser mig over hovedet, næsten messende kan peppe mig selv op med sætningen 'Jeg er Pippi....'

Hvor jeg forsøger at have hendes styrke - hendes ubekymrethed og sikre tro på, at lige meget hvad der sker, så vender vi det til det bedste, fikser det mens vi griner.

Hun er sej hende Pippi - men det er jeg sgu også..... Og når jeg ikke er - kalder jeg på hende:-)

4 kommentarer:

  1. Dine ord og indstilling til de svære situationer, vil jeg huske til næste gang....
    Stine:)

    SvarSlet
  2. For et par år siden var jeg til et foredrag af Gitte Jørgensen: Pippi Power, kaldte hun det - hun har også skrevet en bog om emnet - det er en rigtig god power at have i sig. Du har den helt sikkert, så du skal nok klare dig gennem livets knap så morsomme sider

    SvarSlet
  3. Det kræver nogle gange en vis portion sejhed og Pippi-hed at stå i livets storme Stine - det kender du garanteret selv - og kære Lydert du har lige åbnet en ny verden for mig - kender ikke bogen eller fænomet - men har zappet lidt rundt på nettet og fundet bog, som klart skal på hylden - hjemmeside og en række gode udtalelser om emnet - tak for den øjenåbner:-)
    Knus til jer begge for dejlige kommentarer

    SvarSlet