onsdag den 15. august 2012

Luksus

Det nye skoleår løbes igang - der er ikke mange ledige stunder lige nu til at sætte sig i en rolig krog og nørkle. Min strikkekurv står helt alene i hjørnet af sofaen og er ikke blevet rørt siden i lørdags.... Jeg kommer hen til den lige om lidt igen - det ved jeg godt - jeg skal bare lige op i tempo og have styr på et hav af ting først. Jeg skal have pudset min jonglør-teknik af, som er blevet lidt støvet over sommeren, så jeg igen er i stand til at have alle de nødvendige bolde i luften på en og samme tid.


Tilgengæld er jeg velsignet med en luksus-skema af format i år. Kun en enkelt dag skal jeg møde kl. 8 ellers møder jeg kl. 9 og kl. 10. De der tidlige morgener, hvor man skal ræse ud af døren, sørge for at have det hele med og sikre sig, at alle børn er skoleparate og kommer ud af døren passer bare så dårligt med mit temperament. Så ja tak til rolige morgnener med tid til at spise morgenmad, få ryddet de værste flader, få udfyldt en glemt seddel til skolen og kysse børnene farvel. Det er et luksusliv :-)

2 kommentarer:

  1. Uha, som jeg genkender! Sender dig "misundelige" tanker vedr. dit skema ;-)

    "Stakkels" mig, der er mødeplansramt, må rase ud ad døren hver morgen og indfinde mig på pinden 8.05 og derefter henslæbe 34 lektioner inden ugen er omme!!!!!!!!!!!!!!
    Håber VIRKELIG ikke, at andre lærer i landet kommer i samme situation - totalt ødelæggende for alt godt lærerarbejde ;-(

    SvarSlet
  2. kære Jytte - 34 lektioner - det lyder som et sandt mareridt - og jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan du kan få det til at hænge sammen. Der kan ikke være megen overskud til at nytænke, udvikle og skabe særlige oplevelser, som jo netop er noget af det, der gør vores arbejde til noget ganske særligt. Jeg er nu endnu mere glad for mit eget "lærerliv" og håber det også kommer tilbage til dig :-/

    SvarSlet