lørdag den 18. februar 2012

Smug-strik

Ferien sidste par dage har budt på en del timer ved arbejdsbordet. En af frynsegoderne ved at være degn er, at der også som regel er en god portion arbejde til ferien. I denne ferie har jeg gemt det til sidste del af ferien - og nu skrives der elevplaner og laves materiale til, når vi mandag tager fat igen.

Jeg snyder mig dog til et par pinde på strikketøjet her og der - fordi jeg kan, og fordi det trods alt stadig er ferie. Mindste-tøsen har bestilt en lilla ananas-trøje fra Anette Danielsens snart legendariske bog Hønsefødder og gulerødder. Jeg strikker på livet løs og håber at være langt med den, når hun i morgen vender næsen hjem.

Garnet er fra Garnudsalg - og farven er helt fantastisk - den smukkeste lavedel-lilla - og jeg sparer på garnet og krydser fingre for at der er rest nok tilbage til et smukt tørklæde eller sjal til mig selv. Lur mig om der ellers ikke er mere garn at hente, hvor det kommer fra :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar