lørdag den 5. juni 2010

Sikke en fest

Vi har holdt en dejlig fødselsdagsfest idag. Et hav af piger, en masse legen, tummel, grin ved bordet, på trampolinen, på værelset. Jeg var på sidelinjen hele eftermiddagen - klar til at gribe ind, glatte ud og løse konflikter - det blev aldrig brug for mig - ikke til andet end at holde et vist serviceniveau og en lind strøm af gode sager.


De to store piger lavede en fin skattejagt - hvor der var kamp til stregen både i æggekamp, vandballonkamp og lakridsspisning. Skatten blev fundet - og det er min fornemmelse, at alle børn gik glade og trætte hjem. Selv har jeg kunnet mærke sofaen kalde højlydt på mig de sidste par timer - og nu har jeg beviliget mig selv et par timer her i et stille hjørne, inden det er arbejdsbordet, der kalder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar