onsdag den 23. juni 2010

Knit-chicks

Mens jeg forsøger at navigere rundt i pakke-kaos - med et hav af tasker med tøj, badedyr, spillekort, kreative projekter, læsestof, sengetøj og alt (og jeg mener virkelig ALT) det løse - er mine piger gået strikke-amok på sofaen. Det er mindstetøsen på 5, der har startet epidemien. Hun har lokket en af pædagogerne til at lære hende at strikke - når nu mor er så overbevist om, at hun endnu ikke har motorik til at mestre pindene. Det er nu modbevist.

Pædagogen kommer fra Færøerne og strikker med tråden om højrehånd og med et let kast om pinden. Jeg har måttet have et kursus og kan nu hjælpe tøsen, når det får sig viklet i kludder. Det går forbavsende godt - og faktisk kan jeg godt se det smarte i den strikketeknik. Den er ihvertefald markant lettere for nybegyndere. Måske jeg skulle taget et udvidet kursus på de små stole i børnehaven.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at din datter selv har fundet en person, som kan undervise hende.

    SvarSlet
  2. Ja, det må jeg nok sige - 5 år er den helt rigtige alder at starte i, så kan hun nå at blive rigtig god ;-)

    Det er fantastisk at se børns første forsøg med strik - og pludselig husker man sine egne første umulige tag med pindene - gang på gang forundres jeg over, at det kan lade sig gøre at lære noget, der er så svært til at begynde med :-)

    God fornøjelse med Cecilia-vest :-)

    SvarSlet