søndag den 14. juni 2009

Hænger i

Det er det samme hvert år. Man ved, ferien er lige om hjørnet, kroppen drosler lige så stille ned, og de mange opgaver, der skal løses i netop den måned, rammer en lige midt i panden. Jeg hænger i og hænger på, nyder hver enkelt opgave og forsøger at tage det opgave for opgave.

Strikkepindene ligger lidt stille, og drømmetrøjen skrider ikke så hurtigt frem, som jeg gerne så det. Nu er jeg færdig med ryggen og skal i gang med de mange mønsterpinde til forstykket og have mig regnet frem til halsen. Den skal nok blive den drøm, jeg forestiller mig - og det gode kommer vel fortsat til den, der har tålmod og venter.


Der er røget et par bøger i tasken til ferien. Den samme taske, som indeholder garnet til den skønne færøske trøje, det kribler i fingrene for at få gang i. Jeg fortsætter lidt med Elsebeth Egholm. En dansk krimi-dronning, der kan lægge arm med de mange svenske kvinder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar