onsdag den 23. december 2009

Snigende julefred

Julefreden er ved at sænke sig over dukkehuset. Der er blevet bygget snemænd i haven, tumlet i sne. Jeg har arbejdet lidt, og der er taget et par raske skænderier mellem tøserne. Nu er vi alle havnet i stuen med forskellige gøremål.

Gitze-pigen har sat sig for at lære klokken. Det går ikke stille af. Hun bliver edderspændt rasende, når hun tager fejl. Bog, blyant og viskelæder flyver gennem rummet, og hun slår med høj røst fast at hun ALDRIG skal lære klokken og at hun ALDRIG skal starte i skole, for et par minutter efter at tage fat på projektet igen.

De to store piger er igang med hama-perle-armbånd og trækker tålmodig perler på snor. Inspiration til armbåndet er hentet hos Liselotte. De demonstrerer begge engles tålmodighed - ihvertefald lige nu, mens jeg nyder det i sofaen med mit strikketøj.


Det halve kongerige er kommet på pindene, og jeg er i gang med det lange seje træk med de 71 spidser omkring sjalet. Mønsteret er afprøvet, gennemtestet og strikket mange gange før - Processen keder mig en anelse - men jeg ved at resultatet er al sliddet værd og jeg kæmper mig igennem mens jeg udtænker mine næste ferieprojekter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar