fredag den 27. marts 2009

Tung last og dog

Morgenen startede med en varm følelse af at være på rette pind, og at have et job, der på engang er livsbekræftende og fyldt med glæde og samtidig udfordrer mig dagligt på mine grænser, min kompetence og min personlighed. Det var en ganske almindelig tur ned af gangen til første time, hvor jeg blev mødt af flokke af unge mennesker, der hilste mig med et smil og et glad "Godmorgen", der gav mig denne følelse.

Følelsen var yderst velkommen efter en uge, der har budt på tunge skæbner og livsbetingelser for børn i min varetægt eller i min nærhed. Skæbner jeg har skullet forholde mig til professionelt og samtidig ikke har kunnet holde fra livet og som har fulgt med mig hjem.


Dagens dont ved skrivebordet er overstået. Der er stadig lidt til i morgen. Men nu lukker jeg døren til arbejdsværelset og drager ind til mine egne børn, som er så klar til at tage hul på weekend og på fredag aften, der byder på både fredagsslik, Disneysjov og X-faktor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar