tirsdag den 26. april 2011

Sæt i gang

Priviligieret med en langsom start her efter ferien. Klokken ringer først ind for mig kl. 10, og jeg nyder min stille morgen her ved spisebordet.

Tiden har jeg styr på - nogenlunde, efter jeg i Prag efter lang tids søgen lod mig prakke et ur på - i allerbedste kvalitet på markedet. Det med kvaliteten er jeg ikke 100% overbevist om.... Uret taber mellem 5 og 10 minutter i døgnet. Det er med selvoptræk og jeg kan nu til stor morskab for tøserne ses rystende på hånden for at sikre optimal tidstagning :-)


Flere har rystet på hovedet og undret sig højlydt over mit valg af ur. Det er stort og groft og passer måske bedre på en håndværkerarm end på mine tøsede knogler. Men det var præcist det jeg gik efter. Maskulint og hårdt i linjerne. En opblødning af alt det feminine tingeltangel jeg ellers kan finde på at iklæde mig.

Desuden har jeg brug for et ur, der vejer til på venstre arm for at afhjælpe min højre-venstre blindhed, der grænser til det latterlige. Det er en af mine særheder - at jeg tiltrods for en intelligenskvotient i normalområdet, gode evner som sporhund og ellers normalt fungerende simpelthen ikke kan hitte ud af det med højre og venstre. Jeg kan sagtens finde vej - det er når jeg skal forklare andre vej at det går helt galt, og jeg ryger ud i fagter og bevægelser og udtalelser som "den her højre" mens jeg vifter med venstre arm. Så note til mig selv - armen med uret er VENSTRE.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar